Identyfikacja wizualna

Prawie każdy nowicjusz przedsiębiorca przed założeniem własnej firmy powinien przeanalizować wiele czynników, które pomogą mu w narastaniu rozpoznawalności nowej marki. Jednym z podstawowych pytań, które należałoby sobie zadać, jest zobowiązanie, co tak faktycznie kryje się pod pojęciem identyfikacja wizualna firmy.



Najprościej mówiąc, identyfikacja wizualna firmy obejmuje wszelkie działania mające na celu zwiększenie liczby konsumentów, którzy kojarzą dane logo z określonymi towarami. Dzięki zabiegom tego typu, marka staje się nie jedynie bardziej rozpoznawalna, niemniej jednak także klienci nabierają do niej coraz więcej zaufania.
Wizerunek marki to kluczowa sprawa mająca wpływ na wielkość dystrybucji jej produktów. Wydaje się niewątpliwe, że zatrudnieni w danym biznesie pracownicy powinni dbać o jego wizerunek w taki sposób, ażeby był on nieomalże nieskazitelny. Na wizerunek danej firmy składają się takie detale jak krążące o niej w internecie opinie, charakterystyczne, wyróżniające ją logo, czy produkty i usługi kojarzone przede wszystkim z tą daną firmą. By wykonać i dostatecznie rozpowszechnić pozytywną opinię dotyczącą danego producenta, najczęściej, dobrze w większości przypadków, dyrektorzy i prezesi decydują się na zatrudnienie specjalistów od wizerunku i public relations.
Niewątpliwie trudno jest mówić o budowaniu rozpoznawalności i renomy określonej marki, jeżeli nie ma ona charakterystycznego znaku firmowego. Projektowanie logo powinno być w zasadzie pierwszą czynnością, którą młody, rozpoczynający przedsiębiorca kreuje jeszcze przed zarejestrowaniem swojej działalności w najlepszym urzędzie. Dlaczego logo odgrywa tak podstawową rolę? Znak firmowy to właściwiepoprawnie pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy po dokładniejszym zanalizowaniu metki na ubraniu czy napisów na opakowaniu. Powinien on wywoływać w konsumentach pozytywne emocje i uczucia, zachęcające do zakupu. Pożądaną cechą logo jest także łatwe zapamiętywanie w pamięć. Z jakiego powodu to takie ważne? Badania wykazują, że klient, który raz był zadowolony z produktu danej firmy, chętniej kupi kolejny produkt tej marki, jeżeli zapamiętał jej logo.
Źródło informacji: Dobry projekt od Whiteart www.whiteart.pl/portfolio/logo